Politechnika Wrocławska
Oferta obejmuje kołowy pojazd opancerzony (M-ATV G10) zbudowany na ramie podwoziowej Unimog 5000.
Patenty / Zgłoszenia patentoweKnow-how
Jednostki naukowe: Politechnika Wrocławska
Numer zgłoszenia / patentu: PAT.216811, PAT.216329, PAT.216679
Oferta obejmuje kołowy pojazd opancerzony (M-ATV G10) zbudowany na ramie podwoziowej Unimog 5000.

Pojazd opancerzony zawiera w sobie szereg innowacyjnych rozwiązań, z których najważniejsze to jednoczęściowy kadłub nadwozia wraz z układem mocowania oraz konstrukcja fotela, które chronione są patentem na terytorium RP. Rozwiązania stanowią współwłasność Politechniki Wrocławskiej oraz Spółki Dom Samochodowy Germaz.

Szczegóły techniczne

Kadłub nadwozia (z blachy pancernej) skonstruowano w kształcie litery V. Zapewnia to odpowiednią sztywność nadwozia w przypadku detonacji ładunku pod pojazdem, jak również podczas wybuchu ładunku detonowanego z boku. Ponadto pochylone ściany boczne, zwiększają odporność na przestrzelenie. Kadłub nadwozia osadzono na podwoziu Mercedes Benz Unimog 5000 za pomocą zintegrowano z kadłubem układu mocowania. Układ ten składa się z zespołu mocowań, które umożliwia nieskrępowaną deformację ramy pojazdu podczas jazdy w terenie.

We wnętrzu pojazdu zamontowano układ szyn mocujących, który pozwala na szybkie zamontowanie foteli jak i innych elementów wyposażenia, np. noszy do przewożenia rannych. Pojazd wyposażono w prototypowe fotele, wyposażone w 4-punktowe pasy bezpieczeństwa oraz układ pochłaniający energię podczas eksplozji.

Prototyp poddano testom poligonowym, w tym testom odporności przeciwminowej zgodnie ze standardem NATO Stanag 4569. Pojazd uzyskał 4 poziom ochrony. Oferta zawiera w sobie trzy rozwiązania chronione patentem (PAT.216811, PAT.216329, PAT.216679) oraz szereg wiedzy konstrukcyjnej (know-how).

Zastosowania / rynki

Całość rozwiązań wchodzących w skład oferty znajduje zastawanie w produkcji pojazdów wojskowych (opancerzonych). Poszczególne elementy takie jak:

  • układ mocowania nadwozia może być wykorzystywany do produkcji pojazdów osadzanych na ramie,
  • fotele mogą stanowić wyposażenie wszelkiego rodzaju pojazdów.
Innowacyjność / przewagi
Układ mocowania nadwozia:
  • może być stosowany w pojazdach już wyprodukowanych;
  • umożliwia łatwy, szybki montaż/demontaż nadwozia bez specjalistycznego osprzętu;
  • nie ogranicza parametrów eksploatacyjnych podwozia, w szczególności pokonywania nierówności podczas jazdy;
Kadłub:
  • jednoczęściowa konstrukcja w kształcie V zwiększa wytrzymałość;
  • szybkość montażu do podwozia;
  • wewnętrzny system szyn do montażu elementów wyposażenia (np. foteli);
Fotele:
  • konstrukcja zwiększająca bezpieczeństwo;
  • układ pochłaniający energię i chroniący pasażera podczas eksplozji do poziomu 4 wg STANAG 4569;

Wszystkie rozwiązania zwiększają bezpieczeństwo (np. odporność na wybuchy, zmniejszona możliwość penetracji kadłuba przez pociski kalibru do 30 mm) jaki i niezawodność w warunkach bojowych.


Kontakt z Brokerem Technologii
Wrocławskie Centrum Transferu Technologii, Politechnika Wrocławska

Tomasz Marciniszyn

tel. + 48 71 320 41 95

e-mail: tomasz.marciniszyn@pwr.edu.pl

wctt-logo.jpg

Plik do pobrania

Czy wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies przez pactt.pl?

Zapisano