Jednostki naukowe: Politechnika Morska w Szczecinie
Numer zgłoszenia / patentu: PAT.217302,P.427648 Wzór przemysłowy: Wp.27118
Poziom gotowości technologicznej TRL 6
Rozwiązanie cechuje się wysokim stopniem uniwersalności. Może być wykorzystane do diagnozowania nieszczelności zaworów rozruchowych okrętowych tłokowych silników spalinowych z zaworami rozruchowymi na głowicach silnika.
Analogicznie jak diagnozując zawory rozruchowe, można rejestrować:
- zakłócenia w chłodzeniu wodą wysokotemperaturową poszczególnych układów cylindrowych silnika,
- zakłócenia w chłodzeniu tłoków wodą/olejem,
- odchylenia temperatur spalin na wylocie z cylindrów silnika,
- temperaturę smarowania wodzików silników wolnoobrotowych.
We wszystkich wymienionych przypadkach układ będzie dokładnie taki sam, różnice są tylko w liczbie i rodzaju czujników oraz ewentualnych nastawach urządzenia.
Ponadto zaprezentowane rozwiązanie może nadzorować nie tylko temperatury, ale i ciśnienia, przepływy, naprężenia, prędkości, położenia itp. Istotne jest, aby nadzorowany system cechował się zwielokrotnieniem diagnozowanych układów funkcjonalnych tu: cylindry silnika okrętowego.
Detektor może więc znaleźć zastosowanie w systemach produkcyjnych i przetwórczych różnego typu.
Zakres branżowy
- energetyka,
- transport,
- górnictwo morskie,
- okrętownictwo,
- systemy produkcyjne i przetwórcze.
Typ oczekiwanej współpracy
Licencja lub współpraca naukowo-przemysłowa na ustalonych warunkach lub sprzedaż wynalazku.
Kontakt z Brokerem Technologii
Centrum Transferu Technologii Morskich, Akademia Morska w Szczecinie
Dorota Ziółkiewicz
tel. +48 91 48 09 696
e-mail: d.ziolkiewicz@am.szczecin.pl