
Jednostki naukowe: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Numer zgłoszenia / patentu: P.413144, EP15461560
Technologia dla kabin lakierniczych, która ogranicza koszty użycia kabiny lakierniczej a w niektórych przypadkach nie wymaga użycia palnika, dzięki racjonalnemu wykorzystywaniu ciepła.
Technologia umożliwia:
- znaczne zwiększenie efektywności energetycznej kabin lakierniczych i możliwość rezygnacji z tradycyjnego palnika
możliwość osuszania powietrza, - możliwość schładzania powietrza w okresie letnim,
- w trybie schładzania ciepło może być akumulowane.
Technologia nadaje się do zastosowania przede wszystkim w branży naprawczej pojazdów samochodowych, meblarskiej i innych malarniach i lakierniach. Daje również możliwość wykorzystania zakumulowanego ciepła do innych celów
oraz wykorzystywania i akumulacji ciepła z innych alternatywnych źródeł.
Technologia rozwiązuje problem dużych kosztów związanych z pracą kabiny oraz strat energii związanych z niewykorzystaniem ciepła odpadowego. Dzięki akumulacji, wydatnie zwiększa się wydajność energetyczna całości kabiny.
Etap rozwoju: faza koncepcyjna
Działania do wykonania przez inwestora to dostosowanie urządzenia do praktycznych potrzeb, badania prototypowe i stworzenie końcowego produktu. Przewagi konkurencyjne technologii:
- opatentowana technologia w kraju oraz za granicą,
- know-how dotyczące sterowania temperaturą oraz wymienników ciepła,
- dodatkowe rozwiązania poprawiające efektywność energetyczną,
- przy odpowiednich warunkach kabina lakiernicza nie wymaga palnika.
Kontakt z Brokerem Technologii
Regionalne Centrum Innowacji i Transferu Technologii, Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Tomasz Łyżwiński
tel. 91 449 43 91
e-mail: tlyzwinski@zut.edu.pl