Technologie zwiększające efektywność ręcznych wózków inwalidzkich

Politechnika Poznańska
Każdy wózek inwalidzki powinien być dostosowany do indywidualnych potrzeb użytkownika, które określa stopień jego niepełnosprawności oraz styl życia.
Patenty / Zgłoszenia patentowe
Jednostki naukowe: Politechnika Poznańska
Numer zgłoszenia / patentu: Pat.223142, Pat.235796, Pat.239349, Pat.239350, Pat.239351... Poziom gotowości technologicznej (TRL): 8

Idea rozwiązania

Właściwa regulacja wózka do indywidualnych potrzeb użytkownika zapewnia osobom niepełnosprawnym możliwość integracji społecznej. Z badań wynika, że ​​osoby niepełnosprawne chcą korzystać z wózków inwalidzkich nie tylko w życiu codziennym, ale także w celach rekreacyjnych, np. podczas podróży do miejsc niezurbanizowanych. Eksploatacja wózka inwalidzkiego w takich warunkach wymaga generowania przez układ napędowy siły napędowej kompensującej zwiększone wartości oporów ruchu podczas codziennego pokonywania przeszkód i barier architektonicznych

Zalety rozwiązania i przewaga rynkowa

Zestaw modyfikacyjny do hybrydowego elektryczno-manualnego napędu wózka inwalidzkiego:

  • możliwość ręcznego prowadzenia wózka za pomocą ciągów,
  • możliwość prowadzenia wózka wyłącznie przy użyciu napędu elektrycznego,
  • możliwość jednoczesnego ręcznego i elektrycznego napędu wózka,
  • dezaktywacja sterownika elektrycznego podczas zwalniania ruchu za pomocą hamulca dźwigni,
  • możliwość kontroli poziomu naładowania akumulatora (potencjometr przyspieszenia ze wskaźnikiem dźwigni ładowania akumulatora, ekran LCD, smartfon),
  • możliwość monitorowania pracy parametrów i konfiguracji charakterystyki jednostki napędowej (ekran LCD, smartfon),
  • tryb ruchu do tyłu,
  • wyłącznik bezpieczeństwa napędu elektrycznego.

Moduł do uniwersalnego hamulca dźwigniowego koła wózka inwalidzkiego:

  • prosta konstrukcja,
  • przystosowanie do większości hamulców dźwigniowych,
  • niskie koszty produkcji,
  • zastosowanie we wszystkich typach wózków ręcznych.

Potencjalni klienci

  • producenci ręcznych wózków inwalidzkich i urządzeń technicznych dla osób niepełnosprawnych,
  • producenci składanych wózków inwalidzkich z mechanizmem krzyżowym.

Stan ochrony prawnej

  • Badania wózków inwalidzkich na hamowni umożliwiającej pomiar parametrów biomechanicznych wynikających z eksploatacji ręcznego napędu (Pat.241525) i (Pat.235796).
  • Zestaw modyfikujący ręczny układ napędowy wózka inwalidzkiego na hybrydowy elektryczno-ręczny (Pat.239350).
  • System kontroli gestem wózka inwalidzkiego z napędem elektrycznym (Pat.239443).
  • Napęd ręczny dla pojazdów w szczególności wózków inwalidzkich ręcznych (Pat.239349).
  • Moduł do uniwersalnego hamulca dźwigniowego koła wózka inwalidzkiego I (Pat.239693).
  • Moduł do uniwersalnego hamulca dźwigniowego koła wózka inwalidzkiego II (Pat.239410).
  • Karoseria wózka inwalidzkiego z zespołem mocowania (Pat.239351).
  • Piasta wielobiegowa z napędem ciągowym do ręcznych wózków inwalidzkich (Pat.223142).
  • Ciąg do koła wózka inwalidzkiego (Pat.239411).
  • Zespół przekładni cięgnowych dla wózka inwalidzkiego (Pat.243033).

Link do oferty CTT PP: https://put.poznan.pl/ctt-zaproszenia-ime

Więcej informacji:


Kontakt z Brokerem Technologii

Centrum Transferu Technologii Politechniki Poznańskiej

pl. Marii Skłodowskiej-Curie 5

Biuro 409

60-965 Poznań

e-mail: ctt@put.poznan.pl

ctt-pp.png

Czy wyrażasz zgodę na przechowywanie cookies przez pactt.pl?

Zapisano